Monday, July 6, 2009

Dan sebenarmya..

Sabtu ari tu, hubbyku planning nak balik umah maknya. Nak jengok abah yang dah keluar hospital. My 2 heros Abil & Aqil pun excited nak jumpa "Dada" (panggilan atuk dalam bahasa Hindustan). Masa Dada kat sepital dulu diaorang tak berpeluang nak masuk. Yelahkan banyak sangat penyakit. H1N1lah dan bawah umor jugaklah.

Tengah aku sibuk packing barang tu, bekalan air pulak terputus . Sah tak de air!! Cesss.. Takpelah, sib baik dah planning nak tido Cheras, tenang sikit jiwa. Lebeh kurang kol 1.00 tengahari, lepas Abil & Aqil balik dari tuisyen math, aku ngan hubby amek dorang kat sekolah, terus blah ke Cheras.

Sampai jer memang rezeki langkah kanan.. ke memang mak mertua masakkan special kat aku??? (perasan nihhh).. Menunya: laksa.. hmmm.. nyum.. nyum.. my favorites tuh.. meleleh air liuqqq. Dah siap, teruslah pesta makan. Soru time! Orang sibuk makan, Aqil n Ayell leh snap2 pic kat depan umah atok, si abglah tu jadik camera mannya. HP or camera tu dah biase kat tangan dorang jer. Sabau jerlah.. :)

Abah pulak nampak ok, tapi kaki yang sebelah lagi tu pulak bengkak sikit . Nape ekk?? Agaknya sebab tak banyak bergerak kot. Ye la, nak gerak banyak-banyak pon masih baru dan abah pon tak berapa kuat lagi nak bergerak. Bengkak tu agak merisaukan semua orang, seriau jer aku tengok. Ari ni ada check up kat sepital. Harap-harap semua ok, dan doktor akan bagi ubat untuk surutkan bengkak kaki abah tu .

So sabtu memang meriah lah kat Cheras, Ahad tu pepagi dah chow cin cau balik ke Bangi. Ni, 2 hero aku ni tak siap lagi kerja sekolah..


No comments:

Post a Comment