Monday, June 22, 2009

Lentara timur

Dua hari cuti aku takde jenjalan kemana-mana pon. Dok rumah jer merehatkan badan. Ari sabtu pagi2 lagi aku dah bangun, menyediakan sarapan merangkap makan tengahari sekali. Menu? Buat nasik lemak jer, hehehe (cam la special sgt..) Pukul 9.00 sarapan dah tersedia. Maka bersantaplah hero2 ku menjamu selera. Tengah sodap menjamu selera, makngah datang bawak udang. Wahhh besarnyer udang. Terus dalam hati pon berkata2 "Goreng pon sodap." Makngah singgah kejap jer katanya nak keluar, paginyer dah kuar?? Lepaslah menu aku untuk malam ni: udang. Nak masak aper ha? Poning2.. bantai jerlah!


Ahad pagi aku & hubby seperti biasa membeli stok ikan dan sayur di pasaraya favorite " Bintang Supermarket" untuk seminggu punya. Amek kau bibik! Balik terus bersilat kat dapur menyediakan lunch plaks. Masak Udang Sweet & Sour yang makngah bagi tuh. Nyum..nyam..ini lah hasilnye..sedapkan? Perasan sikit! Tak lupe kari ikan kegemaran hubby, dan goreng sayur. Dah siap terus makan!! So habis la sesi tengahari. Lega!

Planning belah petang Ucu nak datang ngan atuk sekali. Nak melawat ayell sekaligus nak amik baju si bambam yang aku belikan tu (mahal tu achik beli..heheh).. Buleh la pakai buat salin-salin sebab mcm kecit jer, almaklumlah bambam tu stok tombammmm, tunggu punya tunggu tak sampai-sampai pon lagik. Kemana ajer lah ucu nih. Tetiba mak mertua dan adik ipar aku yang sampai dulu. Datang nak melawat Ayell. Hero kecik aku tu kan baru kuar spital. Ramai la nak melawat dia. Kebetulan lah tu, langkah kanan. Aku pun hidangkan lauk-pauk yang dah tersedia masak tadi untuk diaorang.

Nasib baik aku masak kalau tak makan biskut kering jer la.. kihkihkih... Kata menantu mithali, memang gitukan. Minum petang teh 'O dan kuih-muih sponsor by my hubby. Goreng pisang, cucur udang, keropok lekor.. standard! Kul 5 lebih sampai la Ucu dengan kroni2 nyer. Kira meriah la umah aku petang tu dengan tetamu-tetamu sambil menjamu selera. Heros n heroin Ain lesap ke taman, senyap2 jer.. jaga yea!.

No comments:

Post a Comment